Livet er snabelbra, dere!

Mitt håp hver kveld jeg tuller meg inn under dyna er å sove til halv syv, for alt før er bare for tidlig, helt stille ute, kanskje løvet rasler, kanskje regn tasler, men alle andre sover stille, bortsett fra den lille gutten i vinduskarmen og der skal jo ikke små gutter være og skjermen er blå, for det er jo før alt blir snabelbra; fullstendig Nrk-superbra.

Det begynte så deilig med Drømmehagen, som er det perfekte døsesmåsoveprogrammet, fordi handlingen er så fraværende tynn at det bare er de minste av oss som klarer å følge med. Etterfulgt av Hei Ville, hvordan går det med deg i dag? Og sånn går det i hodet resten av dagen, plutselig kommer Hei Ville inn i hodet, på butikken, når du er ute å tar ei øl med venner. Hei Ville! Er det noen som ser det på meg? Du begynner å trampe med til den lille katten Yes og lurer på om det er mange pappaer som synes Silje eller hva hun heter er pen og du bare bedåres helt av fine Lola og storebroren, og den søte grisen i Irland. Det er jo hele livet om formiddagen, mens du tørker av en benk her og springer etter en liten pøbelprins der.

Det er til slutt uungåelig at du kommer til det punktet der språket og livet fylles av Nrksuper referanser. Ting blir plutselig snibelsnabelsnubelbra. Folk har superbursdag og ditt eldste barn påpeker lakonisk at de voksne i huset ser mer på barnetv enn på nyheter. Og du skjønner ingenting, for er ikke verden et søtt sted hvor konflikter løses på pedagogisk vis, er det krise i Hellas sier du? Gaddafhi meg her og Gadaffi meg der, hvordan skrives det egentlig? Skal jeg spørre Dagbladet?Det er faktisk drittsekker i Gisle Vinks liv også. Det som bekymrer meg er at pøbelrpinsen skal våkne før halv syv…

Det er i grunnen bra at selv Fantorangen tar sommerferie. Ja. Det er jo bare snabelbra med ferie:)

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

Ett svar til Livet er snabelbra, dere!

  1. Ragnhild sier:

    Haha, dette var snabelbra skrevet. Kjenner meg veldig igjen 🙂

Legg igjen en kommentar

