På toppen av verden

Lykkedråper er en ting. Det å være takknemlig for alt man har er en annen. Jeg mister ofte vidsynet, makter ikke å se utenfor min egen boble, der indre strid og behovet for å meisle seg selv til den du vil være virker så nødvendig at du glemmer å se alt du faktisk har fått til. Du glemmer å se det gode i ditt eget liv, for du vil mer. Mer.

Det er langt fra lett å se at jeg har alt der jeg er nå i livet , der jeg lever på  toppen av verden, og i går slo denne innsikten inn over meg der jeg satt i blafret fra tente lys, utenfor vinduene danset snøen stille, Finus so ro i sengen sin, en god Barolo i glasset og en overflodssalat av en annen verden på tallerkenen.

Det var kanskje i salaten det slo meg, at nå må jeg ta meg sammen, her sitter jeg og nyter livet, nesten helt på toppen av jorda, geografisk, materielt og politisk og jeg tok vidsynet på, bevegde meg ut gjennom vinduet og snøen til steder hvor mange ikke sover i ro, som aldri vil få smake på en overflodsalat, som bare spiser for å så vidt å overleve, som må leve med at dine egne barn sulter og makte å se smerten i deres øyne, mens jeg sitter her med ufred et sted langt borte, mett og god med klær i silke og ull, og tenker at det eneste jeg kan gi er takknemlighet for at lille meg fikk leve akkurat nå i tid og rom, der jeg kan få alt i verden, der jeg er elsket, der de jeg elsker er trygg og den eneste kampen jeg må kjempe er i meg selv. Slik er livet på toppen av verden, mens snøen faller over snøen som falt i går.

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

2 svar til På toppen av verden

  1. Mammadamen sier:

    Godt skrevet. Jeg kjenner meg igjen. Når jeg tenker etter vet jeg at jeg er så lykkelig som jeg kan være, men jeg må tenke etter for livet raser så fort av sted. Innimellom kommer dog øyeblikkene du beskriver, og jeg kjenner og kjenner for at de skal vare:-)

    God helg Mamma Mio

    • mammamio sier:

      En dose ettertanke en gang i blant gjør godt, spesielt når tiden tar for hardt i i livet, og det gjør den vel i grunnen alltid? Håper du har hatt en finfin helg mammadamen:)

Legg igjen en kommentar

